پرسشهای متداول دانشجویان باغآینه
فرهنگ دوستان عزیز؛
در این بخش به پرسشهای شما همراهان باغآینه به تفکیک هر بخش، پاسخ دادهایم.
اگر پاسخ پرسش خود را نیافتید از طریق فرم تماس با ما، پرسش را برای ما یادداشت کنید.
زندگیتان بیپرسش مباد.
پرسش درباره باغآینه
ما از عاشقان فرهنگ و هنر هستیم و به این نتیجه رسیدهایم که
پرسش هرچه که باشد
پاسخ، آموزش است.
به همین دلیل تلاش میکنیم تا ایدههای خوب، کارهای خوب و طرحهای خوبی که برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم نیاز است، اجرا کنیم. به امید آنکه روشنایی و آگاهی، مهمانِ خانههایِ تمامِ فارسیدانانِ جهان شود.
اگر می خواهید بیشتر درباره ما بدانید به صفحه درباره ما بروید زیرا جزئیات میتوانند اهمیت زیادی داشته باشند.
پرسش درباره پرداختها
متاسفانه به دلایلی که همگی میدانیم، امکان پرداختهای بینالمللی را روی وبسایت باغآینه نداریم و پرداخت تنها از طریق حسابهای داخلی در ایران ممکن است. بسیاری از دوستانی که در خارج از ایران زندگی میکنند، از طریق دوستان و عزیزانشان در ایران این پرداختها را انجام میدهند. در صورتی که به هیچ وجه امکان دسترسی به حسابهای داخلی بانکهای ایران برای شما میسر نیست، لطفاً از طریق بخش پشتیبانی شرایط خود را به ما اطلاع دهید.
پرسش درباره حساب کاربری
برای انجام عملیات بهروزرسانی سایت، اقداماتی انجام شده است تا سایت با اختلا کمتری مواجه شود. یکی از این اقدامات آنست که بهروزرسانی بخشهای مختلف دارای اولویتهای متفاوتی هستند و برخی بخشها با اولویت بالاتری بهروز میشوند. به صورت منطقی بخشهایی که ضروریتر هستند، اولویت بالاتری دارند. عکس حساب کاربری از آن دسته اطلاعاتی است که با اولویت پایینتری به روز میشود و شما عکس جدید را با تاخیر - از چند ساعت تا سه روز- آن را در حساب کاربری خود مشاهده خواهید کرد.
قابل توجه است که بدانید این تاخیر در نمایش فقط برای صاحب حساب کاربری رخ میدهد و دیگران، عکس زیبای جدید را در همان لحظه بارگزاری و بهروزرسانی مشاهده میکنند.
برخی عکسها ممکن است آلوده به ویروس باشند و وبسایت را دچار اختلال امنیتی کنند، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم از سرویسهایی که به صورت اختصاصی برای به اشتراکگذاری تصاویر طراحی شدهاند، استفاده کنید. سرویس های متنوع و متفاوت ایرانی و خارجی در این زمینه وجود دارند که شما با جستجوی ساده در اینترنت میتوانید آنها را پیدا کنید.
در این سرویسها، عکس موردنظر را بارگزاری میکنید و سپس یک لینک به شما نمایش داده میشود که کافیست لینک را کپی کنید و در هر بخش از دیدگاه خود قرار دهید. پس از ارسال و تایید نظر شما، لینک به صورت عکس به نمایش درمیآید.
*فقط دقت کنید که قبل از انجام این کار اطمینان یافتهاید که عرض تصویر شما 600 پیکسل است. زیرا وبسایت باغآینه قابلیت نمایش عکسهای بزرگتر را ندارد. (با یک جستجوی ساده میتوانید با انواع راههای انجام این کار آشنا شوید)
اگر این اتّفاق افتاد، چند مورد را دوباره چک کنید:
۱. ممکن است ایمیل در inbox نباشد و به بخش Spam رفته باشد. پس بخش Spam را چک کنید. (اگر از سرویس ایمیلی غیر از Gmail استفاده میکنید، این مورد بسیار محتمل است)
2. ممکن است که آدرس ایمیل را اشتباه نوشته باشید. تجربهٔ ما نشان میدهد که بسیاری از افراد، حروفِ Gmail.com و .. را به اشتباه یادداشت میکنند.
۳. ممکن است سرویس ایمیلی که شما از آن استفاده میکنید، در سرور خود دچار مشکل باشد و برای دقایقی ایمیل را ارسال نکرده باشد.
۴. ممکن است در هنگام عضویت در سایت باغآینه، موارد موجود در فرم عضویت را به دقت پر نکرده باشید و از حروف انگلیسی و فارسی در جای اشتباه استفاده کرده باشید یا شماره تماس و دیگر اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشید و فرم شما ثبت نشده باشد.
با توجه به تجربهای که در این زمینه داریم، پیشنهاد میکنیم که ابتدا تمام مراحل را چک و بررسی کنید. در ۹۹٪ مواقع مشکل برطرف میشود امّا اگر برطرف نشد و همچنان این مشکل برای شما وجود دارد؛ از طریق صفحه تماس با ما برای باغآینه نامه بنویسید و مشکل را بیان کنید و فراموش نکنید که آدرس ایمیل صحیح را نیز در نامه یادداشت کنید تا تیم باغآینه دوباره موضوع را بررسی کند.
پرسش درباره تفاوت انواع کاربرهای وبسایت
دوستانی که به سایت باغآینه سر میزنند و نگاهی به آن میاندازند؛ «مهمان باغ» هستند. مهمان باغ، به سایت سر زده است تا نگاهی بیاندازد و اگرچه به تمام محتواها دسترسی کامل ندارد و امکان نوشتن دیدگاه و خواندن بسیاری از دیدگاههای دیگران، برایش فراهم نیست اما بسیاری از محتواها را نیز میتواند ببیند و بخواند مثل: کافه پرسش
اگر محتواها برای ایشان مفید به نظر آیند، میتوانند با تکمیل فرم عضویت به صورت رایگان «عضو باغ» شوند. عضو باغ، به بسیاری از محتواها که مهمان باغ دسترسی ندارد، دسترسی خواهد داشت و امکان دیدن و نوشتن دیدگاهها -به جز تمرینهای خاص دروس و پیشنیازها- را نیز خواهد داشت مثل موزهٔ انسانهای معمولی، وزارت مطالعه، ...
در نهایت اگر تمایل به استفاده از تمام محتواهای باغآینه داشته باشد، با خرید اشتراک به جمع همراهان باغ میپیوندد. همراهان باغ در حقیقت حامیان اصلی باغآینه هستند که با وجودشان باغآینه امکان ادامه حیات پیدا میکند و طبیعتاً کاربر «همراه باغ» به تمام محتواها دسترسی دارد و امکان مشاهده و نوشتن دیدگاه در تمام بخشها را خواهد داشت و مشارکت در تمام دورههای وبسایت از جمله دمی پیش دانا | سهراب برای ایشان فراهم است.
پرسش درباره گزارش اشتباه دیگران
با توجه به اینکه این پیغامها، پاسخی دریافت نخواهند کرد، میخواهیم این دو جمله پاسخ ما را در یاد داشته باشید و بدانید که اینگونه پیامها با اولویت بالا خوانده میشوند.
حتماً حتماً در سریعترین زمانی که میتوانید به ما اطلاع دهید. سپاسگزار لطف شما هستیم.
درود بر شما که مراقب ادبیات فارسی هستید...
اشتباهات نگارشی یعنی:
- کپی کردن مطالب دیگران بدون اشاره به منبع آن
- اشتباهات املایی
- نقض فرهنگنامه و قوانین منتشر شده در وبسایت باغآینه
شما فرهنگدوست عزیز، هر زمان و در هر کجای وبسایت باغآینه - چه داخل محتوای باغ و چه در دیدگاههای دیگران- نمونهای از این اشتباهات را دیدید، در قالب پاسخ به همان دیدگاه تذکر خود را به این شکل یادداشت کنید:
گزارش یک اشتباه: ............................... (توضیحات خود را در این بخش یادداشت کنید)
*همچنین در صورتیکه اعلام میکنید این مطلب کپی شده است، لینک منبع اصلی را نیز برای ما قرار دهید.
پرسش درباره بخش دیدگاهها
پیشنهاد میکنیم قوانین ارسال دیدگاه را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که این بخش همیشه در حال بهروزرسانی است پس گاهی به آن به صورت مجدد مراجعه کنید تا از موارد جدید آگاه شوید.
پرسش درباره امکان کپی و بازنشر محتوای وبسایت باغ
خیر. باغآینه میخواهد تا محتوایی که تولید میکند فقط روی وبسایت باغآینه وجود داشته باشد. به همین دلیل نمیخواهیم مطالب در جایی به جز وبسایت باغآینه وجود داشته باشند.
سپاسگزارم که ما را همراهی میکنید. ☘
پرسش درباره همکاری با باغ
بله؛ با کمال میل.
می توانید از طریق فرم تماس با ما، پیام خود را برای همکاری داوطلبانه ارسال کنید. فقط دقّت داشته باشید که این پیامها پاسخ داده نمیشوند امّا این عدم پاسخ هرگز به این معنا نیست که پیام شما را ندیدهایم یا آن را نادیده گرفتهایم. این پیامها را ما در لیست انتظار خود قرار میدهیم و در مراسم ها یا مواقعی که به نیروی داوطلب نیاز است، به شما ایمیل میزنیم و در صورت هماهنگیها و موافقتها، شما را با منشور باغ آینه و فرهنگنامه مدون داخل موسسه آشنا میکنیم و سپس شما میتوانید به عنوان نیروی داوطلب در زمان تعیین شده، همراه باغ آینه باشید. به صورت طبیعی اگر مراسمی وجود نداشته باشد، شما ایمیلی از ما دریافت نخواهید کرد و یا اگر افراد دیگری قبل از شما تقاضای همکاری داوطلبانه داده باشند، با تاخیر ایمیلی از جانب ما دریافت میکنید.
همچنین بهتر است بگوییم؛ کسانی که علاقهمند به تجربه کارهای فرهنگی هستند، میتوانند از این امکان استفاده کنند و فضای کار فرهنگی را از نزدیک لمس کنند.
سپاسگزاریم که باغآینه را انتخاب کردهاید و آن را برای عزیزان خود مفید میدانید.
شما میتوانید درخواست خود را از طریق صفحه تماس با ما، به گوش ما برسانید. درخواست شما بررسی می شود و در صورت موافقت تیم باغآینه، هماهنگیهای لازم با شما انجام خواهد شد. اگر پیامی از سمت ما نگرفتهاید، به این معناست که :
- یا ما امکانات لازم برای اجرای باکیفیت آن دوره را نداشتهایم.
- یا فرهنگنامه باغآینه با حوزه پیشنهادی شما تطابق ندارد.
امّا درهر صورت بدانید که میخوانیم و بررسی میکنیم و برای گسترش خردمندی و روشنایی تمام اقداماتی که در توانمان هست، انجام میدهیم.
پرسش درباره حمایت از باغ
- با معرفی ما به دیگران
- با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در فضاهای مجازی
- با هدیه دادن دورهها به عزیزان خود
پیشاپیش سپاسگزاریم که قلبتان همراه ماست.
مهربانیهاتان پرسلسله
پرسش درباره هاشم میرزایی
اگرچه ایشان در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و فیس بوک حضور دارند و همچنین ایمیل و وبلاگ قدیمی ایشان نیز هنوز فعال است، اما آن دوستانی که ایشان را میشناسند در جریان هستند که به دلیل مشغله فراوان، صفحات فوق به صورت مداوم چک نمیشوند امّا شما این امکان را دارید که برایشان پیغام بگذارید و اگر کار ضروری نداشته باشید، میتوانید از این راههای ارتباطی استفاده کنید.
امّا برای کارهای حضوری دو راه وجود دارد:
- دوستانی که ایشان را میشناسند میدانند که آقای میرزایی هر روزه در ساعات اداری در دبیرستان پسرانه مهراوّل حضور دارند و شما میتوانید با هماهنگی قبلی با مدرسه مهراوّل به آنجا مراجعه کنید.
- گاهی در سایت باغآینه، رویدادهایی برگزار می شوند. در اغلب این رویدادها نیز ایشان حضور دارند. در جزییات اطلاعات رویدادها نیز میتوانید چک بفرمایید تا از حضور ایشان مطمئن شوید.
پرسش درباره هدیه به دوستان
این دو را نیاز دارید؛
- یک ایمیل -به جز ایمیلی که حساب کاربری خود را با آن ساختهاید-
- یک تلفن همراه -به جز تلفن همراهی که با آن حساب کاربری خود را ساختهاید-
نیاز است. (البتّه که این شماره تلفن میتواند شماره عزیزی باشد که میخواهید به او هدیه بدهید.)
مبارک است...
خوشا به حال آن عزیزان، که دوستی خلّاق و مهربان همچو شما دارند....